بخاري درجا چگونه كار مي كند؟
بخاري درجا عمدتاً يك سيستم گرمايش كوچك و مستقل است كه در محفظه موتور خودرو نصب ميشود. اين بخاري از سوخت گازوئيل يا بنزين تأمين ميشود كه از مخزن سوخت خودرو گرفته ميشود. معمولاً با استفاده از يك كنترل از راه دور يا تايمر، ميتوان آن را قبل از نياز راننده براي مدت زمان مشخصي روشن كرد.
زماني كه بخاري درجا روشن ميشود، سوخت از مخزن سوخت خودرو جذب ميشود و به منظور توليد گرما، آن را اشتعال ميكند. سپس گرما از طريق يك سري كانال و لولهها به موتور و فضاي داخل كابين منتقل ميشود.
بسته به نوع بخاري درجا، گرما ممكن است از طريق سيستم گرمايشي موجود در خودرو يا از طريق يك سيستم جداگانه توزيع شود. برخي از بخاريهاي درجا همچنين داراي يك فن داخلي هستند كه ميتواند به گردش هواي گرم در سراسر كابين كمك كند.
اين بخاري درجا با دقت ميزان گرما را كنترل كرده و از ايجاد دماي مضر جلوگيري ميكند تا به راحتي و با احتياط، فضاي داخل خودرو را گرم كند. از آنجايي كه اين بخاري به صورت مستقل فعاليت ميكند، راننده ميتواند محيط را بر اساس نياز خود به گرمايش تنظيم كرده و از راحتي بيشتري برخوردار شود.
هنگامي كه بخاري درجا به فعاليت ميپردازد، سيستم توزيع گرما آن را به طور يكنواخت در سراسر فضاي داخل كابين منتقل ميكند. اين فرايند تضمين ميكند كه همه نقاط كابين، از جمله نقاط دورتر از بخاري، به يك اندازه مناسب گرم شوند و تمامي سرانجام به دماي مطلوب برسند.
با توجه به اين كه بخاري درجا به صورت خودكار و با استفاده از كنترل از راه دور يا تايمر فعال ميشود، راننده ميتواند در شرايط سرماي زمستاني بدون نياز به حضور فيزيكي در خودرو، آن را از راه دور روشن كند تا از گرمايش مناسبي بهرهمند شود. اين ويژگي مخصوصاً در صبحهاي سرد زمستاني يا قبل از شروع كار راننده بسيار مفيد است.
برچسب: بخاري درجا،
ادامه مطلب